Preskočiť na obsah
ENGLISH INFO
Grafická verzia - Verzia pre slabozrakých - Textová verzia Odoberať RSS RSS

Otázky a odpovede

Pridať príspevok

príspevky sú zoradené od najnovších (zmeniť)

#2920 | odpovedať 11.12.2013 08:10:40
prednosta ()

Včera bol na porade poslancov Okresný riaditeľ policajného zboru a informoval nás ako postupovať vo veci porušovania vlastníckych práv susedov problémového domu.Povedal, že doposiaľ polícia neeviduje žiadne podanie na porušenie zásad životného prostredia, alebo zásah do vlastníckych práv susedov. Vážení spoluobčania, bez istej občianskej odvahy a súčinnosti polícia nemá čo riešiť. Podanie musí byť písomné a adresné. Môže byť aj kolektívne. v prípade ďalších zistení máte možnosť volať políciu na č. 158 aby priamo pri protiprávnom konaní mohli zasiahnuť. Ak sa budete báť, tak Vám ani polícia nemôže pomôcť a bude to vyhodnocovať akože je všetko v poriadku.
#2919 | odpovedať 10.12.2013 16:24:17
mark (marek)
81.89.58.228
tak pan starosta sa nechcel vyjadrit.
http://tvnoviny.sk/sekcia/domace/1735162_rozculeni-sihotania.-pozrite-sa-co-im-vyviedol-tento-muz takze mu to je asi jedno.este ze ma pana turcera ktory aj tu za neho pise odpovede.
#2918 | odpovedať 08.12.2013 19:07:49
sunshine (sunshine)
178.41.151.44
Chceme poďakovať šoférovi odhŕňača, ktorý nám v noci zo soboty na nedeľu poškodil stĺpiky okolo cesty. Stĺpiky sú vysoké asi 1 m, preto nám nie je jasné, ako sa mu podarilo ich prehliadnuť... snehu bolo veľmi málo, takže ich vidieť musel! Keby tam stál človek, prešiel by ho... Možno to bolo ale tým, že nesvietilo verejné osvetlenie ulice!
#2917 | odpovedať 07.12.2013 10:39:12
obcianka2
78.99.95.48
Aby som uzavrela môj názor na prezamestnanosť samosprávy nášho mesta, našla som odpoveď na otázku, ktorú mi adresoval v tejto diskusii prednosta, pán Ing. Turcer:
 
Keby ste bola na mieste poslanca, primátora, čo by ste zrušila ako prvé?
 
Otázku som konzultovala  s mojou priateľkou, ktorá pracuje v podobnom pracovnom prostredí, ale väčšej súkromnej firmy, ktorá nepotrebuje toľko pracovníkov ako náš úrad, nerieši jednoduché, ale náročné a zložité pracovné postupy či operácie, kde zastupovať musí vedieť každý každého, zhodli sme sa takto:

Pri finančných možnostiach nášho mesta na investície a jeho rozvoj, aby naši úradníci nezabudli pracovať, a mesto pracovať na vlastných investíciách, aby v samospráve mesta nepracovali ľudia, ktorí ani nepoznajú naše mesto, (čo nám ich dohodilo VÚC alebo Pruské, Dubnica, ? ...), nepoznajú problémy nášho mesta, nepoznajú ich naši občania, nežijú v našom meste,
 
prepustiť by sa mala polovica úradníkov samosprávy mesta.

Čo vy na to, pán primátor a naši poslanci?
 
 
 
#2916 | odpovedať 05.12.2013 16:43:12
obcianka2
78.99.65.197
Konečne dobrá správa, rómskych občanov už monitorujeme, napriek tomu mám ešte pár otázok pre personálne oddelenie samosprávy mesta, ktoré určite nepotrebuje samospráva utajiť:

či pán primátor má stále k dispozícii ročné reprezentačné vo výške 10000 € ( informácia o výške reprezentačného je z regionálnych novín zo 6.2.2007 ),
kto zodpovedá za vytváranie nových pracovných funkcií v samospráve mesta, alebo máte presne určené koľko pracovníkov môžete z verejných peňazí zamestnať a zaplatiť,
či ušetrené peniaze na mzdách zamestnancov sa dajú presunúť a použiť na investičné aktivity, opravy výtlkov,...
koľko externých pracovníkov zamestnáva naše mesto,
akým spôsobom môžu občania rozhodovať, kde pôjdu položky ročného rozpočtu mesta.
 
#2915 | odpovedať 05.12.2013 14:24:38
mark (marek)
81.89.58.228
tak to sa mi paci! dufam ze to bude tak ako pisete acim skor sa to vyriesi.
#2914 | odpovedať 05.12.2013 11:26:44
prednosta ()

Vedenie mesta monitoruje situáciu. Všetky podnety občanov, ktoré sme doposiaľ zaznamenali boli prerokované na pôde mesta. Porušenia zákona najmä v oblasti životného prostredia a zásahu do vlastníckych práv susedov postupujeme na políciu a riešime v súčinnosti s políciou.
Vecou sa zaoberá náčelník Ilavskej policajnej jednotky a jeho i riaditeľa krajského policajného zboru prizývame na najbližšie rokovanie poslancov. Ďakujeme za podnet a uvítame všetky písomné i obrazové dokumenty od dotknutých občanov.
#2913 | odpovedať 05.12.2013 08:30:13
mark (marek)
81.89.58.228
dobry denˇchcem sa opytat ako je s romskymi obcanmi co byvaju vo vacsiom množstve dole na sihoti. to co sa tu v Ilave deje je neunosné.
#2912 | odpovedať 04.12.2013 15:06:36
obcianka2
78.99.84.45
K zamestnanosti v samospráve nášho mesta mám takýto môj občiansky rozbor:

Ak ste slušní komunálni politici, a to predpokladám, nebudete mať problém zverejniť v Ilavskom mesačníku rozbor zamestnanosti každého oddelenia mestského úradu. Ja som len obyčajná stredoškoláčka - dôchodkyňa a neviem si vysvetliť, prečo napríklad na personálnom oddelení, ktoré neprijíma každý deň zamestnancov, ani neprepúšťa a mesto zamestnáva na tomto oddelení až 2 pracovníkov. Prečo oddelenie vnútornej správy zamestnáva 4 pracovníkov, keď každý deň sa ľudia nerodia a nezomierajú, nesťahujú sa v takom počte, aby ich museli evidovať 4 pracovníci. Prečo kultúra potrebuje zamestnávať 7 pracovníkov, keď komunisti si dovolil zamestnať len 3 pracovníkov. Prečo zamestnáva oddelenie finančno-majetkové 10 pracovníkov, veď tento počet môže stačiť aj pre učtáreň veľkej firmy. Či ten počet závisí len od typu účtovného softvéru? Čísla hovoria za všetko, zdá sa, že na úrade nie je nič dôležitejšie ako zamestnávanie pracovníkov v samospráve mesta. To musí byť silný lobing, kto lobuje za prijímanie nových pracovníkov do samosprávy mesta, ktorých Ilavania ani nepoznajú. Pruské, Dubnica n/V. ? Či má mesto dostatok finančných prostriedkov na investičné akcie, to nikoho netrápi.
Tiež chceme vedieť, koľko vysokoškolských titulov získali Vaši zamestnanci popri zamestnaní na Mestskom úrade. Keď zamestnávate toľko inžinierov,Mgr, Bc., prečo nedokážu nenapísať článok do Ilavského mesačníka, sotva jeden má záujem o niečom napísať, tu sa mi niečo nezdá, asi nepotrebujú takú prezentáciu, stačí, že majú pracovnú istotu od štátu.
Chceme spravodlivý systém komunálnej politiky, preto chceme vedieť aké sú Vaše mzdové náklady pracovníkov samosprávy z celkových príjmov nášho mesta, vrátane platu pána primátora, ktorého mesačný plat je asi 2700 €. A koľko nás stoja platy poslancov a komisií.
Pán primátor, prečo sa bránite zverejňovaniu rozborov zamestnanosti, zverejňovaniu investičných aktivít v Ilavskom mesačníku, aby ste umožnili občanom ich verejnú kontrolu? Pán primátor, ťažko sa hľadá Váš záujem na zverejnenie týchto informácií, prečo nechcete, aby niekto tie čísla, mimo Vášho úzkeho vedenia, to vedel? Ja Vám tie štátne funkcie neberiem, ja ich už nepotrebujem, len sa verejne pýtam a na to mám právo, či sú potrebné, aby neboli vytvorené zbytočne, keď inde nám chýbajú peniaze na slabú infraštruktúru mesta.
Vedeniu samosprávy mesta odporúčam využiť na zverejnenie požadovaných informácií o rozbore zamestnanosti, o investičných aktivitách mesta Ilavský mesačník. A k rozboru zamestnanosti môžete použiť na porovnanie aj grafy.

Pán primátor, ak zverejníte a zdôvodníte požadované informácie v Ilavskom mesačníku, bude to Vaša najlepšia predvolebná agitácia na primátora pre nové funkčné obdobie!

#2911 | odpovedať 04.12.2013 08:05:17
prednosta ()

Vážená diskutujúca. To čo ste napísala ohľadom počtu stavu pracovníkov mesta sú konštatovanie bez znalosti pracovných náplní jednotlivých referentov a pracovníkov.

Ako príklad spomeniem napríklad toto: Predstavte si že by bola v Ilave jediná matrikárka a táto nám pôjde na operáciu a vypadne z práce na mesiac. Vy by ste potrebovala riešiť veci a ko napr. narodenie, overovanie listín, úmrtie , sobáš a pod. To máme potom občanom povedať, že v rámci zoštíhľovania máme len jednu a musia čakať na návrat z maródky, alebo z dovolenky? PRETO MÁME MATRIKÁRKY DVE!

Ľahko sa Vám píše, keď nenesiete absolútne žiadnu zodpovednosť za chod samosprávy. Majetkové odd. nie sú len účtárky. Výstavba nerobí len pre Ilavu.

Základné funkcie samosprávy nebudeme ohrozovať poddimenzovaním stavu pracovníkov. Šetriť sa dá v nadstavbe t.j. kultúra šport, ZUŠ, CVČ, Školská družina.

Keby ste bola na mieste poslanca , primátora, čo by ste zrušila ako prvé? Vžite sa do nášho postavenia a pochopte aj nás, že sa snažíme aby v meste fungovalo všetko, aj keď skromne vzhľadom na znižovanie podielových daní pre mestá a obce v dôsledku nekompetentného riadenia štátu a jeho rozkrádanie vládnymi garnitúrami po roku 89.
#2910 | odpovedať 03.12.2013 14:17:37
obcianka2
78.99.29.144
Mesto, to sme my, občania...

Keby sa naši poslanci nebáli povedať svoj názor, bolo by vidieť, že pracujú a kontrolujú aj výkonnú moc v samospráve nášho mesta. Kontrolovali by aj to, či sú využití všetci pracovníci mesta, či vrchnosť nevytvára zbytočné funkcie pre svoje známosti, či sa správne míňajú peniaze,...
Prečo na iných zastupiteľstvách si poslanci vedia povedať svoj názor, čo sa im neľúbi?
Niektorí naši poslanci si radšej získali výhodné pracovné miesta v samospráve nášho mesta, preto nič nepovedia, aby nikto nič nevedel. Bola aj v niečom ich činnosť prínosom pre mesto? Nikoho z nich nezaujíma, čo občania žiadajú, aké majú požiadavky na zlepšenie kvality života. Či poslanci nemajú slúžiť občanom, alebo majú slúžiť len vrchnosti?

Aby som bola presnejšia, na internetovej stránke mesta som si našla na posúdenie niektoré oddelenia samosprávy mesta, ktoré boli obsadené pracovníkmi v takýchto počtoch:

oddelenie výstavby, zamestnáva 5 pracovníkov,
z toho 3 inžinierov

oddelenie finančno-majetkové, zamestnáva 10
pracovníkov, z toho 4 inžinierov

oddelenie personalistiky a správy písomností,
zamestnáva 2 pracovníkov

oddelenie kultúry, zamestnáva 7 pracovníkov

Na jednej strane som rada, že naše mesto svojím spôsobom znižuje stav nezamestnanosti, pomáha ľuďom blízkym a z okolia, na druhej strane, vzhľadom na také malé mesto, nemám dobrý názor na také veľké počty pracovníkov v samospráve mesta. Prezamestnanosť môže byť len na úkor občanov, pretože už dlhú dobu nevidím v Ilave žiadnu výstavbu, ani v 5-tisícovom meste nemôžu účtovať v učtárni počítačovým programom také množstvo účtovných položiek, ani tak náročných, ani zložitých, aby ich muselo účtovať 10 ľudí. A oddelenie stavebníctva, ktoré neriadi žiadnu stavbu má 5 pracovníkov, chvália sa s investíciami štátu v rámci modernizácie železníc, vlastné investície nemajú, len 5 nevyužitých pracovníkov. Keď sa na to dívam, s jedlom rastie chuť. Takto sa to hospodári, to nie je šetrenie mzdových fondov, preto nemá naše mesto peniaze na iné veci, ktoré sú výhodné pre občanov. Čo vy na to, poslanci? Nechodia si úradníci mesta len pre peniaze?

Mesto, to sme my, občania, peniaze sú z našich daní, je čas, aby sa riešili naše problémy!

#2909 | odpovedať 03.12.2013 10:02:25
primator

 
Nacomeno

V období medzi 15.12.-30.12.2013 bude pre peších a autodopravu otvorený podjazd pod bývalým železničným úrovňovým priecestím,závorami.Prepadnutá vozovka s krytom kanála bola reklamovaná dodávateľovi stavby a kanalizáciam a bola sľúbená náprava s ukončením prác a vjazdu nákladných áut k násypu železnice.Uvedeného občana a jeho parkovanie áut som upomínal viackrát,bez rešpektu.Opätovne ho vyzveme listom.S otvorením podjazdu sa situácia zásadne zmení a na dlhé roky a desaťročia bude celková situácia pri železnici od mostíka cez potok na ceste II.triedy TSK k podjazdu,ďalej pod väznicou lepšia.Bude zhodnotený kus územia v meste a funkčnejší,s vyšším štandardom,komfortom a estetikou pre verejnosť.Ospravedlňujeme sa za investora Železnice SR,Ministerstvo dopravy,vládu a za realizátora za dočasné zhoršenie životných podmienok.Preto sme zásadne trvali na dodržaní harmonogramu prác a zásadne a tvrdo v záujme občanov odmietli predĺženie uzavretia podjazdu do konca I.Q. 2014,čo druhá strana akceptovala.Situácia sa zlepší v najbližších dňoch do konca tohto roka.Som presvedčený,že už v Novom roku plne oceníme prínos investície.

Ďakujem Vám za Vaše pripomienky.


Občianka2

Vami uvedené veci sa týkajú nie majetku mesta Ilava ale farnosti,Cirkvi.Legislatíva SR nám vymedzuje používanie financií mesta na investície do vlastného,nie cudzieho majetku,prípadne do cudzieho majetku,ktorý máme dlhodobo so súhlasom Mestského zastupiteľstva prenajatý.Pod termínom dlhodobo sa myslí nie mesiace,roky,ale minimálne desaťročia.Nenavádzajte nás na porušovanie platnej legislatívy a zákonov SR.Kiež by finančné možnosti farnosti boli také,aby mohla rekonštruovať kostol,farskú budovu(bývalé CVČ) s kaplnkou ako aj vežu nazývanú mestskou,ktorá je majetkom Cirkvi,farnosti.
Už v biblii je zaznamenané čo p.Ježiš nadčasovo povedal farizejom: Dajte cisárovi čo je cisárove a Bohu čo je Božie.

S poďakovaním za Váš príspevok,úctou a pozdravom

Ing. Štefan Daško
primátor mesta Ilava
Mierové nám. 16/31
01901 Ilava
mobil: 0918 516 581
#2908 | odpovedať 03.12.2013 08:54:17
Vyúdený
95.154.61.155
Na kostol peniaze? ani bohovy! nech si to tí zlodeji zaplatia z prispevkov od hlupych oveciek!
#2907 | odpovedať 02.12.2013 20:03:23
načomeno
178.41.205.169
Vážený pán primátor. Odhliadnúc od toho že na Sihoti,respkt. ulice povedla výstavby železnice si žijeme
ako prasce v blate a sme velmii zvedavý, ako nám zastupitelia mesta zohľadnia kilometre nabehané naviac po obklukách do práce, do obchodu,školy, atď. treba Vám to vypočítať? Každy deň je to min. 10 km naviac. Platíme vari menšie dane mestu ako tý, ktorých sa výstavba netýka? A to už vôbec nehovorím o vozovkách(ak sa určité useky dajú nazvať vozovkov).Jeden príklad za všetky. Odbočka od porubského potoka do ul. Záhradnickej. V strede cesty prepadnutá vozovka okolo krytu odpadového kanála. A všetci obchádzajú po blate skoro až po potoku, lebo: Nikto s kompetntných nedokáže urobiť poriadok s tým tiež občanom našeho mesta, ktorý si v pohode parkuje autá na vozovke a robí mu to určite radosť ako sa tam všetci vyhýbajú nedajbože, ked sa stretnú v protismere. ja viem predpisy sa neporušuju ale parkovať v križovatke a zatial to križovatka je, to je chrapúnstvo. Zbytočne čakáme, že niekto zjedná nápravu. Kde sú tý zastupcovia???? Ukážu sa až pred volbami??????
#2906 | odpovedať 01.12.2013 09:48:26
obcianka2
78.99.191.166
Ak musí naše mesto zamestnávať dvoch stavebných inžinierov aj v budúcom roku,
aby bola využitá ich kvalifikácia na riadenie výstavby nášho mesta, je potrebné, aby bola zabezpečená oprava starých historických objektov. Na opravu čaká na kostol, (vlhkosť, opadávajúca omietka kostola, oprava dvoch veží) a chudobná kaplnka s prístavbou. Bolo by potrebné, aby sa tieto náklady objavili aj v rozpočte mesta na budúci rok. Občania si žiadajú, aby tieto pamiatky boli v takom stave ako objekt bývalej fary, aby to krášlilo stred mesta.
Prečo to má pripomienkovať takéto veci obyčajný občan, o takýchto veciach majú otvorene hovoriť hlavne poslanci, a to je ich povinnosť, aby informovali aj občanov.
Hlavne, aby na takéto pripomienky bol využitý Ilavský mesačník, toto ľudí zaujíma.
#2905 | odpovedať 29.11.2013 08:35:29
obcianka2
78.99.174.85
Radi by sme vedeli, aký bude stavebný rozvoj mesta v budúcom roku.
Ďakujem všetkým, že sa zaujímate o rozvoj nášho mesta.
#2904 | odpovedať 28.11.2013 20:17:42
kvietok7
84.47.53.14
Dobrý večer.
Nepáči sa mi vôbec parkovanie na námestí.V iných mestách parkovanie už dávno vylúčili viď.Trenčín-Mierové námestie a u nás sa bude zveľaďovať.Som zásadne proti.Radšej nech sa už konečne zveľadí kúpalisko na Sihoti za tie peniaze.
#2903 | odpovedať 27.11.2013 11:19:08
oskar (oskar)
87.197.156.203
Dobry den,
mozte nam tu ziadost zverejnit?? Samozrejme bez osob.udajov, ale aspon datum, kto to vybavil, schvalil, kto a kedy z mestskeho vyboru za to hlasoval..??
#2902 | odpovedať 27.11.2013 07:49:27
prednosta ()

Ak máte na mysli výrezy pri bytovke, tak výrez bol uskutočnený na podnet občanov bytovky a prerokovaný a podporený mestským výborom Sihoť.
#2901 | odpovedať 26.11.2013 22:42:35
mubarakobama
178.41.128.178
dobry den
chcel by som sa spytat, ktory dobrak a preco dal dnes vyrezat javorya ine stromy na sihoti. zavadzali niekomu? dakujem

Pridať príspevok

<< < ... 23 24 25 26 27 28 29 30 ... > >>