Preskočiť na obsah
ENGLISH INFO
Grafická verzia - Verzia pre slabozrakých - Textová verzia Odoberať RSS RSS

Parkovanie v centre

Pridať príspevok

príspevky sú zoradené od najnovších (zmeniť)

#35 | odpovedať 30.10.2015 19:17:48
Rasťo (k600)
178.18.74.246
Smutné, ako si pán primátor "melie" svoje a nepočúva okolie. Som strašne zvedavý, ako bude rozdávať rezidentské karty hasičskému a zahranému systému, polícii, ZVJS a pod., keď disponujú X autami a nikdy nevie akým vozidlom prídu. Asi má jasnozrivé schopnosti.
#34 | odpovedať 26.10.2015 18:23:46
Juraj Janco (Juraj Janco)
95.103.131.162
rasťo- diskusia s Tebou menovanými zrejme prebehla rovnaká, ako s občanmi, čiže doposiaľ fakticky žiadna. napriek tomu sa naši páni tvária, že je všetko v poriadku. zaujimalo by ma, čo ich motivuje, ale to nám tiež doteraz neprezradili. možno zajtra na zastupiteľstve sa to dozvieme
#33 | odpovedať 26.10.2015 17:07:39
Realita
91.127.26.239
Pokračovanie predchádzajúceho príspevku

8) zvláštne, že v analýze nie sú započítané ani všetky jednorazové náklady a to

vybudovanie kamerového systému ?

9) Zavádzajúca je aj informácia, že platba bude uskutočnená: ,,za rádovo niekoľko

sekúnd“??? tu predsa vstupuje nespočetné množstvo faktorov: mobilita a zdravotné

postihnutie platiaceho, vek vodiča, čas potrebný na kľučkovanie medzi autami jedného

pruhu, aby vodič mohol uskutočniť platbu v stojane na druhej strane cesty

10) nutnosť platby v automate mimo dosah vozidla = toto sa vyčíta parkovacím stojanom,

ale pri závorách sa to nespomína!!! Veď predsa aj tam sa musí len a len takto platba

uskutočniť.

11) niekto zabudol uviesť v analýze ako budú obchodníci vykladať tovar keďže pred

každým obchodom budú autá posúvajúce sa k závorám ??

12) modelu so závorami sa už netýka odťahová služba?

13) model so závorami nerieši niekoľkodňové státie návštev na súkromných parkoviskách

ako sa dostanú z uzavretého námestia???

- DOTERAZ NIK Z MSÚ NEROKOVAL A NEVYRIEŠIL RÝCHLY VSTUP DO

A Z VäZNICE

Analýza, za ktorú zaplatilo mesto a ktorú ste aj Vy poslanci bez problémov odsúhlasili

je koncipovaná tak, že pri ostatných variantoch (okrem rampového) boli do celkovej

sumy vyhodnotené aj náklady na ich prevádzkovanie, aby sa tak mohla zdôrazniť výška

nákladov, ale pri rampovom systéme len počiatočne náklady, aj to nie všetky. Fakt, že

náklady na vyššie spomínané úkony pre zabezpečenie rampového systému sú vynechané

je minimálne zavádzajúce. Kto odpovie prečo???????????
#32 | odpovedať 26.10.2015 17:06:45
Realita
91.127.26.239
Vážená pani ,,d“

V prípade závorového parkovacieho systému (V3) je potrebné si povedať pravdu:

Analýza uvádza: Prevádzkové náklady na jeden rok (v tab.) = 3 014 €. Na str. 45 je uvedené ,,

Do nákladov ďalších piatich rokov sa započítavajú iba prevádzkové náklady, t. j. 3 014 €, t. j.

251 € na mesiac, takže sa pýtam či sú v tom:

1) Mzdové náklady na pracovníka permanentne opravujúceho 8 závor ?

2) Mzdové náklady na dvoch pracovníkov dispečingu ?

3) Prevádzkové náklady na nákup a osadenie nových rámp ?

4) Prevádzkové náklady na opravy kamier ?

5) Mzdové náklady pre zamestnancov, ktorí budú ručne zabezpečovať zimnú údržbu

ulíc, nakoľko strojovo nebude možné udržiavať ulice od snehu?

6) Variant 3 neuvádza kto a ako bude riešiť vandalizmus a vymáhať náhradu za

poškodenie parkovacieho systému, zrejme ďalšie mzdové náklady na personálne

obsadenie na riešenie problémov

7) Kto uhradí mestu ušlú tržbu, ktorá vznikne v čase odstávky systému, napr. demontáže

poškodených rámp,( či už vandalizmom, alebo bežnou poruchou), do spustenia

prevádzky??

pokračovanie v druhom príspevku !!!
#31 | odpovedať 26.10.2015 15:54:33
Rasťo (k600)
178.18.74.246
Je zaujímavé, že sa tu niektorí ľudia vyjadrujú ako o hotovej veci a pritom sa ešte ani poriadne nediskutovalo, resp. diskutuje, ale bez odozvy kompetentov. Prebehla diskusia s hasičským a záchranným systémom, políciou, záchrannou službou, ZVJS, podnikateľmi a pod.? Asi ťažko. Neviem či mesto je také bohaté a pripravené čeliť prípadným súdnym sporom.
#29 | odpovedať 26.10.2015 12:56:24
prednosta ()

Myslím, že nastavenie systému tak, aby prichádzajúci cez víkend platil v pondelok len toľko koľko skutočne odparkuje je len záležitosť naprogramovania SW. Časový úsek neplatený napr. od piatku 17: 00 do pondelka rána 5:00 môže SW vyhodnocovať ako NULU z hľadiska poplatku. Samozrejme ak sa to takto nastaví , je treba , aby si pri príchode vybral dotyčný z terminálu lístok, či už rampa bude pri jeho príchode hore , alebo dole. Určite je to riešiteľné.
#28 | odpovedať 25.10.2015 11:18:34
exana
213.215.93.4
Nuž, keby sa aj našiel nejaký dobrovoľník zadarmo /:)/, ktorý obetuje svoj voľný čas, ako k tomu prídem ja ako občan. Vždy pri závorách budem stáť, telefonovať, vysvetľovať situáciu, čakať kým sa dostaví niekto a otvorí mi závoru?
A keď pôjdem napr. z návštevy neskôr večer, prípadne v noci, tak vstane z postele a pôjde ma zasa pustiť preč a ja zasa budem čakať, kým sa oblečie a pribehne odomknúť závoru?
Nuž tak toto hádam nie... Naozaj by som poprosila zodpovedných, aby sa vyjadrili, ako si predstavujú riešenie takýchto situácií.
A keďže tu na túto tému odpovedá len pán prednosta, tak prosím o vyjadrenie jeho.
#27 | odpovedať 25.10.2015 10:38:57
mubarakobama
95.103.140.242
no, kedze dispecing nie je potrebny, predpokladam, ze kontrolu a riesenie takychto situacii bude v case osobneho volna a bezplatne vykonavat niektory aktivny zamestnanec mestskeho uradu. mozno sa niekto aj dobrovolne prihlasi.,
#26 | odpovedať 23.10.2015 18:25:16
exana
213.215.93.4
Mňa by zasa zaujímalo. Keď pôjdem do mesta a tam budem parkovať na súkromnom pozemku, kto rozhodne, že môžem ísť bez platenia /prípadne skontroluje, či ozaj parkujem na súkromnom/.
#25 | odpovedať 23.10.2015 12:57:40
Juraj Janco (Juraj Janco)
91.127.142.217
takže dispečing nie je potrebný...
kto bude púšťať von autá, ktoré by za parkovanie zrejme platiť nemali- napr. ZVJS, sanitky, hasiči, polícia, ktorí na námestie prídu v rámci plnenia služobných /pracovných úloh.
kto bude operatívne riešiť akýkoľvek funkčný výpadok- napr. nedostatok papiera v termináloch alebo v pokladni, preplnenie zásobníkov na peniaze, nedostatok drobných na vydávanie, zlomená, ukradnutá alebo pokazená (otvorená/zatvorená) závora, osoba, ktorá automat nevie alebo nemôže obslúžiť, prípad vandalizmu akéhokoľvek druhu.... kto bude vykonávať uzávierku pokladne, bežnú údržbu, kontrolu funkčnosti alebo riešiť akékoľvek iné "konfliktné" situácie?
#24 | odpovedať 23.10.2015 12:43:59
Juraj Janco (Juraj Janco)
91.127.142.217
náklady na dispečing doposiaľ nikto nevyčíslil, pritom podľa môjho názoru ide tiež o podstatnú otázku. Ak tu niekto ("d") operuje tým, že inšpektor VP bude usieť byť zamestnaný, a stým sú spojené mzdové a iné náklady, bolo by dobré, aby sme sa zamysleli aj nad týmto:
Niekde bolo spomenuté, myslím, že to napísal pán prednosta, že by mali byť rampy minimálne cez víkend otvorené a z toho plynie nasledovný problém- čo sa stane, ak nám tam cez víkend príde ktokoľvek, či už obyvateľ alebo návštevník, zaparkuje auto na námestí a v pracovný deň, potom, čo sa rampy spustia, bude chcieť odísť. Ako sa dostane von, keď nebude mať lístok, a v prípade, že bude kontaktovať dispečing, aby mu otvorili rampy, ako preukáže, kedy vošiel (či tam náhodou nestojí už od predchádzajúceho dňa a chce len ušetriť na parkovnom), keď v čase, keď sú rampy zdvihnuté, mu nikto lístok nevydá. Samozrejme treba predpokladať, že keď sa človek na námestie dostane v čase, keď budú rampy hore, nemusí si ich ani všimnúť a teda si všimne, že treba niečo riešiť až keď príde k rampe. Tak sa môže stať, že prejazd cez rampou až do vyriešenia situácie zablokuje. Ak to dovedieme do (možno absurdných) dôsledkov, ak sa stane viac takýchto prípadov naraz, môže dôjsť k zablokovaniu všetkých rámp na výjazde a nikto sa z námestia nedostane.
Dispečing by v každom prípade mal fungovať počas celej doby, čo budú závory v prevádzke. Ak by boli závory v prevádzke povedzme 10 hodín denne (povedzme od 7 do 17) 5 dní v týždni, to znamená, že aj dispečing by mal fungovať počas celého uvedeného času. Ak by však závory boli v prevádzke iba určitú časť dňa, vyššie naznačené konfliktné situácie sa budú vyskytovať nie v prvý pracovný deň po víkende, ale každý deň, podľa toho, kedy tí, čo večer, v noci alebo skoro ráno zaparkovali, budú chcieť ísť preč. Jediný spôsob, ako to vyriešiť (predísť tomu) je ten, že rampy budú aktívne nonstop. Teda musí stále, 24 hodín denne, 7 dní v týždni, fungovať aj dispečing- samozrejme s kamerovým systémom, v opačnom prípade nebude mať dispečer prehľad o tom, čo sa vlastne deje- a náklady na kamerový systém tiež nie sú v obstarávacích nákladoch zohľadnené - v opačnom prípade hrozí závažný problém. A z toho nám vyplýva potreba minimálne 2-3 zamestnancov na 3-zmennej prevádzke na plný úväzok.
Takže toľko k tej jednorazovosti nákladov.
#23 | odpovedať 23.10.2015 12:16:26
Ing. Janušek

Zriadenie alebo prenájom dispečingu nie je potrebné, aby rampový systém fungoval. Inšpektor verejného poriadku bez mestskej polície (MP) nebude fungovať pri kontrole zaplatenia za parkovanie - nemôže dávať blokovú pokutu bez prítomnosti MP.
#22 | odpovedať 22.10.2015 19:58:05
mubarakobama
91.127.31.122
tiez nevieme, ake budu asi naklady na dispecing rampoveho systemu.
#21 | odpovedať 22.10.2015 12:49:47
d
62.197.192.174
Nakoľko sa stretávam s problémom zaparkovať na námestí, sledujem pozorne vývoj riešenia uvedeného problému. Samozrejme, všetko má svoje pre, aj proti.
Zaujal má návrh, aby mesto zamestnalo inšpektorov verejného poriadku. Podľa návodu z diskusie som teda zdvihla telefón, aj zapla počítač, čo zrejme neurobil autor príspevku, lebo by zistil nasledovné:
1. Inšpektor verejného poriadku nenahrádza prácu mestskej polície, ale vypomáha, posilňuje a dopĺňa prácu mestskej polície a plní prevažne preventívnu funkciu a kontrolnú činnosť.
2. Náklady na inšpektora sú takmer zhodné s nákladmi na príslušníka mestskej polície, ale právomoci sú obmedzené. Zamestnávateľ platí (okrem minimálnej mzdy ) nasledovné odvody :- zdravotné 10 %, - nemocenské 1, 4 %, - dôchodkové 14 %, - invalidné poistenie 3 %, - úrazové 0, 8 %, - poistenie v nezamestnanosti 1 %, - garančné 0, 25 %, - rezervný fond 4,75 %, SPOLU 35, 2 %, Vychádza to min. do 500 Eur/mesiac.
Činnosť inšpektorov sa sústreďuje najmä kontrolovanie dodržiavania čistoty v meste, nelegálne skládky, nepovolený záber verejného priestranstva, znečisťovanie prostredia, kontrolovanie prevádzok, poriadok okolo stavieb a prevádzok, alebo povolenia reklamných plôch...
3. V porovnaní so závorovým parkovacím, pri ktorom sú náklady takmer jednorazové, inšpektorov by muselo mesto platiť pravidelným mesačným platom.
#20 | odpovedať 21.10.2015 15:08:02
Juraj Janco (Juraj Janco)
91.127.142.217
Dohodnute. Preverim a ak zistim, co sa vlastne stalo, bez zbytocneho odkladu to zverejnim
#19 | odpovedať 21.10.2015 15:06:14
admin (Informatik)

Ale veď pravdu kľudne uveďte, nie však výmysly o vyhrážaní sa čo bol dôvod odstránenia príspevku
#18 | odpovedať 21.10.2015 14:50:19
Juraj Janco (Juraj Janco)
91.127.142.217
cize to urcite nie je pravda, alebo len treba najst niekoho,kto bol pri tom?
#17 | odpovedať 21.10.2015 13:19:56
admin (Informatik)

p. Janco,
príspevok bol vymazaný z dôvodu nepodložených informácií, osočovania osôb a ohovárania. Ak ste čítal ráno tento príspevok, tak by Vás nemalo jeho vymazanie čo prekvapiť. Zvlášť keď diskutujúci ešte uvádzal, že má informáciu z počutia a naviac uviedol, že si ňou nie je istý!
#15 | odpovedať 21.10.2015 11:45:07
Juraj Janco (Juraj Janco)
91.127.142.217
zaujimalo by ma, cim predchadzajuci prispevok porusil kodex diskusie a co je pravdy na tom, co v nom bolo uvedene. Som zvedavy, ci tu niekto z menovanych na to vecne zareaguje alebo vymazu aj mna :)
#14 | odpovedať 20.10.2015 17:56:19
ilavcan (Chcemtuzit)
212.5.193.178

*** Príspevok je vymazaný z dôvodu porušenia kódexu diskusie ***

Pridať príspevok

<< < 1 2 3 > >>