Preskočiť na obsah
ENGLISH INFO
Grafická verzia - Verzia pre slabozrakých - Textová verzia Odoberať RSS RSS

Parkovanie v centre

Pridať príspevok

príspevky sú zoradené od najnovších (zmeniť)

#13 | odpovedať 08.09.2015 15:53:44
exana
213.215.93.4
Presne to občania potrebovali počuť. Že celá tá štúdia za veľké peniaze je úplne nanič. Lebo stále je to len štúdia, ako ste povedali, a skutočnosť môže byť úplne iná.
Záchytné parkoviská, ktoré ste vybudovali, a na ktoré vás nezaujímal názor občanov, sú prázdne. Ako sme aj očakávali. Lebo ľudia a hlavne ZŤP osoby určite budú nechávať autá dolu pri stanici a pokrivkajú po schodoch alebo hore Baranom do mesta. Hlavne, keď z tej stanice už skoro nič nechodí - to parkovisko tam bude určite preplnené :) :)
#12 | odpovedať 08.09.2015 14:45:54
mubarakobama
78.98.171.107
to je novinka, ze by podnikatelia mali neobmedzeny vstup.. ako by ste si to predstavovali? na zaklade zivnostenskeho listu ci ineho dokladu? ako k tomu pridu ostatni obcania? ti su nieco menej?
statie na moyzeesovej je sice dost kriticke, ale chodim tadial denne niekolkokrat a skutocny problem prejst je tam len zriedka.
co sa tyka statia na opacnej strane krizovatky tvaru T, ako pred moravcom, naposledy, ked som pozeral do dopravnych predpisov, toto bolo povolene, takze xzrejme treba dostudovat. a co sa tyka statia tam, kde je zakaz, na to mame statnu policiu, len treba s nimi spolupracovat.
a tie ine sposoby- ved to tu tocime stale dookola- parkovacie automaty, pripadne platby parkovneho cez sms, redzidentskene karty, spolupraca so zvjs ohladne parkovania ich zamestnancov v pracovnom case, kontrola dodržovania prostrednoctvom statnej policie a pracovnikov mesta, ktori by s nou spolupracovali....netreba sa silou mocou drzat jedneho sposobu... najma ked je ekonomicky ani funkcne neopodstatneny a neodovodnitelny a jediny dovod preco sa tu rpesadzuje je jesitnost, pokial nie aj nieco horsie... napriklad strach o to, ze sa nekto opyta, kto nahradi tie tisice eur co stal projekt a (ako je uz asi kazdemu, kto rozmysla, zrejme) celkom zbytocna a nic nepreukazujuca expertiza....
#11 | odpovedať 08.09.2015 14:20:28
prednosta ()

Práve podnikatelia v centre (ktorí by aj pri rampovom syst. mali bezplatný vstup)by mali pochopiť, že reguláciou pohybu áut na námestí sa im vytvára priestor pre to, aby ich zákazníci mali k nim prístup. Pozrite si Moyzesovu. Všetci tam stoja šikmo-čím porušujú dopravné predpisy. Osobne by som tam nikdy takto nezaparkoval už z obavy o poškodenie auta. To by som radšej išiel na záchytné. Alebo T-križovatka pri Moravcovi- Stoja v nej dokonca aj tí podnikatelia, ktorí podpísali petíciu proti rampám -videl som na vlastné oči. Skrátka keď už niekto príde do centra a nenájde miesto URČITE BY NEMAL PORUŠOVAŤ DOPRAVNÉ PREDPISY a mal by hľadať miesto na záchytnom jednom, alebo druhom. Dokonca aj o treťom viem je pri starej škôlke. A keď niekto zaparkuje ešte meter od chodníka a pri La Torre zúži vozovku tak, že mu odtrhne autobus zrkadlo tak nech sa nečuduje. Pre verejnosť informácia: NA NAJBLIŽŠOM ZASTUPITEĽSTVE SA ZNOVA BUDE PREROKOVÁVAŤ PARKOVACÍ SYSTÉM V CENTRE. Očakávame, že iniciátori petície proti rampám prídu s nejakým riešením. Nechajme sa prekvapiť.
#10 | odpovedať 08.09.2015 13:53:30
mubarakobama
78.98.171.107
pan prednosta, tym chcete tvrdit, ze vsetky mesta, ktore maju parkovanie riesene parkovacimi automatmi vlastne nekonaju spravne...
alebo ze za rok od expertizy doslo k (viac ako) 100% narastu ceny prislusnych zariadeni a prac...
alebo ze vlastne expertiza co sa tyka ceny (a tym aj navratnosti) je uplne nepreukazna, pretoze cena nakoneic vyplynie z verejnej sutaze...
tym vlastne tvrdite, ze objhajujete rampovy system lebo je najlepsi ale vlastne preto, ze je najlepsi nemate ziadne relevantne argumenty...
a za to ze ina moznot podla vas nie je, vlastne moze niekto iny...
uz ani pokuty nefunguju...
a čo sa týka inšpektorov verejného poriadku, maju ich napriklad niektore mestske casti v bratislave, co tak trosku zagooglit a potom zdvihnut telefon a informovat sa, mozno by ste prisli na to, ze sa to da riesit aj inac, lacnejsie a bez hroziaceho vyludnenia censtra mesta a s tym suvisiacemu ohrozeniu drobnych podnikatelov... ja viem, ze vy podnikatelov velmi nemusite a mozno su podla vas zdrojom vsetkeho zla a problemov (to je vidiet aj z niektorych vasich vyjadreni aj tu a aj na FB)... ale nemylte si rotschilda a pripadne sirokeho s vlastnikom napr. galanterie na namesti, to je uplne ina liga
#9 | odpovedať 08.09.2015 13:32:07
prednosta ()


- Rampový systém je skutočne najvzhodnejší vzhľadom na súčasnú legislatívu. Ani mne sa to nepáči, ale pretože vláda a politici majú obce a mestá "na háku" z hľadiska legislatívnej pomoci, musíme si vyberať také riešenia, ktoré nám prinesú požadovaný efekt bez ďalších vynútených nákladov. - Aké budu skutočne náklady, zriadovacie i prevadzkove a ake sa predpokladaju vynosy, je uvedené v štúdii. Rozdiel môže byť v dobe návratnosti. Realitu ukáže až verejná súťaž . Až potom by sme vedeli koľko to bude presne stáť. - Expertiza VUD zo Žiliny je fundovaná, náklady boli v cenovej hladine roku vypracovania štúdie, je to len štúdia. Skutočné náklady môžu byť aj iné - Nemyslím si že je správne zarábať na parkovnom. Nie je však iný nástroj ako obmedziť dlhodobé stánie. Parkovné podľa mňa treba nastaviť tak aby sa z príjmov dala robiť bežná údržba systému a odmena prípadnej obsluhy. Bez zisku, alebo s minimálnym. - Nezaplatenie parkovného sa považuje za priestupok, a NAOZAJ nestačí na "motiváciu" pripadných neplatičov len "bu bu bu". Nikto nepôjde do automatu keď bude vedieť že tu nie je mestská polícia, alebo kontrola s legislatívnym krytím - ako píšem vyššie. - Inšpektor verejneho poriadku? To ste kde zobrali? Zákon o obecnom zriadení takúto funkciu nepozná. Takto nazvaný človek (keby sme siho takto nazvali a zamestnali) nemôže vymáhať parkovné. Môže prísť tak akurát k úrazu. Nie všetci občania sú slušní a nájdu sa takí čo byho minimálne pourážali.To by určite nepostačovalo. - O problematike hospodárenia s obecnym majetkom a komunikacie s občanmi s Vami nebudem diskutovať a už vôbec nie o mojej pracovnej pozícii. To, že odpovedám v tejto diskuzii je nie kvôli Vám, ale kvôli verejnosti a ľuďom, ktorí sa vedia v diskuzii aspoň slušne predstaviť .
Všetci kritizujete, ale INÉ REÁLNE RIEŠENIE OKREM VEDENIA MESTA EŠTE NIKTO NENAVRHOL. My na to čakáme a verte že nás naozaj poteší ak sa nájde a bude to fungovať za málo peňazí.
#8 | odpovedať 08.09.2015 07:58:34
mubarakobama
62.197.216.118
pán prednosta, nejako ste zmlkli. pozorujem to uz dlhsie, ze zrejme mate dojem, ze ludia, ktori Vas nechvalia, si odpoved nezasluzia. cize to zhrniem a uz po niekolkykrat slusne popropsim o odpoved:
-je rampovy system skutocne najvzhodnejsi?ake budu skutocne naklady, zriadovacie i prevadzkove a ake sa predpokladaju vynosy, kedze znema udaje si navzajom odporuju?
-mate stale pocit ze expertiza toho ustavu zo zilinz je fundovana, ked len moyno rok od jej vypracovania sa predpokladane yriadovacie naklady zdvihli na dvojnasobok?
- myslite si, ze je spravne zarabat na parkovnom? nemalo by byt jedinym dovodom regulacie obmedzenie dlhodobeho parkovania?
- myslite si, ze to, ze nezaplatenie parkovneho sa povazuje za priestupok, nestaci na "motivaciu" pripadnych neplaticov?
-hovori vam nieco pozicia inspektora verejneho poriadku? nepostacovala by na ucely kontroly parkovania?
- a nakoniec navrhujem dostudovat problematiku hospodarenia s obecnym majetkom a komunikacie s obcanmi, ak sa vam nechce, zvazte prosim inu pracovnu poziciu
#7 | odpovedať 04.09.2015 18:20:00
ilavan
178.143.253.237
Stále nedostaváme odpoveď na podstatné otázky parkovacieho systému. Aké sú aktuálne náklady na systém závor? Aké sú prevádzkové náklady tohoto systému? Je tento systém ten najvhodnejší? Namiesto odpovede aj na tieto otázky, je to len hmlistý prechod namiesto riešenia problému, na inú tému idúcu do stratena. Predmetom parkovacieho systému v centre mesta iste bolo zníženie počtu parkovaných aut a k postupnému využívaniu už vybudovaných záchytných parkovísk. Nebol rozhodujúci finančný príjem za parkovanie /Pri tak značných nákladoch je iste dôležitá aj návratnosť investície/. "Súčasná legislatíva je taká deravá, že automaty by mnohí ignorovali". Predsa sú pre parkovanie vozidiel príslušné dopravné značky. Za porušenie dopravných predpisov či dopravných značiek vodičmi je možná pokuta. Tú by pri občasnej kontrole mohla realizovať štátna polícia. Tu iste neni bezzubosť legislatívy. Správanie vodičov na obchádzanie platenia parkovného by sa v krátkom čase iste zlepšila. Aj tak by zostali v automate určité iste nezanedbateľné financie pre návratnosť investície. Ale poriešilo by sa to podstatné. Zníženie počtu parkovaných aut v predmetnom priestore a postupné využívanie záchytných parkovísk.
#6 | odpovedať 04.09.2015 11:36:15
mark (marek)
95.105.252.77
Pan prednosta.toto beriem.ze ste sa pomylil a beriem to ako zly sen!!! Je vidiet co vas naozaj trapi!parkovaci system z ktoreho budu korunky!? Su tu v diskisii aj ine otazky na ktore neodpovedate.nebolo by lepsie tuto diskusiu zrusit? Naozaj asi nema cenu.
#5 | odpovedať 04.09.2015 08:34:31
prednosta ()

Stačilo by veľmi málo, keby vláda schválila zákon, že nezaplatenie parkovného je vymožiteľné exekučným titulom.
Takto by mestá mali spoľahlivý nástroj na vymoženie parkovného a aj rešpekt. Stačilo by naozaj len keby prešiel nejaký ZTP a pospisoval značky áut kde nie je správny parkovací lístok. Súčasná legislatíva je tak bezzubá, že automaty by mnohí ignorovali. Preto sme usúdili že rampy by nám za súčasného stavu legislatívy najlepšie riešili situáciu.
#4 | odpovedať 04.09.2015 08:20:33
ilavan
90.64.30.53
Predchádzajúci návrh technicky a finančne nenáročný podstatne prispeje k zníženiu počtu parkovaných aut na námestí a dôjde k postupnému využívaniu už vybudovaných záchytných parkovísk. Ešte stále je aj po tomto návrhu, parkovací systém závor to najlepšie technické a finančne najvýhodnejšie riešenie?
#3 | odpovedať 03.09.2015 22:51:40
ilavan
90.64.59.208
Pozastavil som sa pri predchádzajúcom príspevku pri výške nákladov 136 000 € na realizáciu parkovacieho systému závorami. Je žiadúce, aby mesto konečne ukončilo mlčanie a verejne zvejernilo aktuálne náklady na realizáciu a prevádzkové náklady. Obévam sa, že takéto náklady k návratnost systému sú problémové. Povzneste sa nad vynaloženou snahou i nákladov tohoto systému. Nech to zostane ako poučenie. Doporučujem Vám na zváženie nasledovné jednoduché a finančne prijateľné riešenie: Zakúpiť výberom jeden parkovací automat na parkovacie lístky a osadiť ho v priestoroch námestia. Upozorniť pri vstupoch na námestie potrebu plateného parkovania. Po výbere zverejniť občanom náklad na jeho realizáciu a prevádzkové náklady. Požiadať štátnu políciu v Ilave o častejšiu kontrolu dopravnej situácie predmetného priestoru. Zverejniť finančnú návratnosť tohoto riešenia a predpokladaný zisk z poplatkov parkovania. Odstráni sa problém zriadenia finančne náročnej, pre Ilavu inak nepotrebnej mestskej polície. Pre vodičov nedodržujúcich podmienky parkovania, budú pokuty polície iste dôvod na zlepšenie parkovacieho systému. Pre ľudí prichádzajúcich pre vybavenie si vecí, či nákupy, parkovací listok do jednej hodiny nech má nulovú hodnotu. Zostane nerušená prechodnosť daného priestoru. Nebude potrebné realizovať tak nákladný a nie estetický systém závor. Riešenie potrieb zliav občanov, podnikateľov tam bývajúcich, prípadne prenájom parkovacích miest, už nebude problém parkovacieho systému, ale rozhodnutie mesta na prípadnú možnosť bezplatného parkovania. Ak je snaha, je aj prijateľné riešenie. Prajem všetkým pekný deň.
#2 | odpovedať 03.09.2015 08:44:55
mubarakobama
91.127.53.8
pan prednosta, tou najvyhodnejsou varianbtou myslite tu, ktora mala povodne stat cca 70 tisi €, potom takmer 90 a teraz sa predpoklada 136.000 €? pripominam, ze z Vami tak ospevovanej analyzy vychadzala ako financne najvyhodnejsia preto,z e sa planovala navratnost investicie za cca 6 rokov pri prijme z parkovneho priblizne 11.000 € rocne. S Znamešna to, ze ste navysili predpokladane prijmy? na zaklade coho? alebo bude teraz navratnost az 12 rokov a stale to povazujete za najvyhodnejsie? a to sa stale sa bavime len o prvotnej investicii-zriadovacich nakladoch a nie o nakladochprevadzkovych, opravach a podobne.prestante tu konecne zavadzat ludi
#1 | odpovedať 28.08.2015 09:28:12
prednosta ()

Vážení spoluobčania zo Skaly a Iliavky,
Tí z Vás, ktorí máte zlé skúsenosti s parkovaním v meste a záujem podporiť petíciu na zriadenie ekonomicky najvýhodnejšej varianty parkovacieho systému v centre mesta s rampami (od pondelka do piatku cca od 5:00 do 17:00, s hodinou bezplatného parkovania na vybavenie vecí a nákup, bez vyhadzovania peňazí za drahú mestskú políciu a odťahovaciu službu, v sobotu a nedeľu sa rampy zdvihnú a vjazd bude bez obmedzenia) MôŽETE SA ZASTAVIŤ AJ U MŇA DOMA NA SKALE 587. Hárky budem mať pripravené.
Ľubomír Turcer

Pridať príspevok

<< < 1 2 3