Zákaz hromadných podujatí a nové pravidlá pre obrady
Úrad verejného zdravotníctva SR na svojej stránke zverejnil doplňujúce informácie k novej vyhláške, ktoré platí od 1. januára 2021 a upravuje podmienky pri organizovaní hromadných podujatí, cirkevných i civilných obradov.
NOVÉ ZNENIE VYHLÁŠKY: http://bit.ly/ciastka_38-2020
Nejasnosti sa objavovali najmä v prípade organizácie obradov a ich civilných verzií. Radi by sme vás touto cestou upozornili na výklad nastavených opatrení:
do počtu 6 sa pri obrade pohrebu, krstu či sobášneho obradu nezapočítavajú osoby, pre ktoré je táto účasť výkonom povolania. Ide napríklad osoby vykonávajúce obrad, prenos truhly, pochovávanie a podobne.
obmedzenie počtu osôb na 6 je platné pre exteriér rovnako ako pre interiér. Súčasná kritická situácia na území Slovenskej republiky nedovoľuje vytváranie väčších skupiniek,
osoby zúčastňujúce sa na podujatí, vrátane osôb uvedených prvej odrážke, musia dodržiavať hygienické podmienky stanovené v predmetnej vyhláške, to znamená najmä odstup 2 metre, okrem prípadov, kde uvedené z povahy obradu nie je možné (sobášiaci sa, prenos truhly...),
v prípade porušenia podmienok uvedených vo vyhláške je zodpovednou osobou organizátor hromadného podujatia, to znamená organizátor obradu (hoci jeho pracovníci sa z povahy výkonu obradu podľa prvej odrážky do počtu 6 nemusia započítavať),
regionálne úrady verejného zdravotníctva v prípade kritickej potreby v ich územnom obvode môžu pristúpiť i k sprísneniu uvedených podmienok,
v prípade nevyhnutnej potreby presiahnuť počet 6 osôb je nutné splniť podmienku, že v dobe začiatku výkonu obradu budú mať všetci účastníci negatívny výsledok RT-PCR alebo antigénového testu na ochorenie COVID-19, nie starší ako 12 hodín, a zároveň musí byť obrad ohlásený na miestne príslušnom regionálnom úrade verejného zdravotníctva, a to najneskôr 48 hodín pred jeho začiatkom, s presným určením času a miesta jeho konania.
Zdroj: FB ÚVZ SR
Dátum poslednej aktualizácie: 5. 1. 2021 15:58