Ilava - Zjednodušená verzia stránok
Nastavenie veľkosti písma
+

Aktuality - Stanovisko Správy ciest TSK k zaplavovaniu cesty v železničnom podjazde

Pojazd

V stredu 10. júna bola cesta v železničnom podjazde opäť vystavená skúške dažďom. Nakoľko v nej opäť neobstála, primátor mesta Správu ciest TSK požiadal o stanovisko k neustále sa opakujúcim problémom s čerpacím systémom.

V uplynulú stredu sme vás na facebookovej stránke mesta upozornili na problém v železničnom podjazde, ktorý bol opäť čiastočne zaplavený počas upršaného dňa.  Ako iste viete, cestná komunikácia, ktorá tadiaľ vedie, patrí Trenčianskemu samosprávnemu kraju a jej správcom je Správa ciest TSK. Už viackrát sme avizovali, že aktuálne je spolupráca mesta a TSK na dobrej úrovni a akonáhle vznikne takýto problém, vedenie mesta naň upozorní Správu ciest TSK.

Inak tomu nebolo ani v stredu 10. júna, kedy sa problém s čerpadlami zopakoval už po niekoľký raz. Oddelenie technických služieb kontaktovalo správcu, no počas čakania na odstránenie poruchy bolo potrebné vodu odčerpať. Postarali sa o to ilavskí dobrovoľní hasiči, za čo im patrí veľká vďaka!

Primátor mesta zároveň požiadal Správu ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja o oficiálne stanovisko k neustále sa opakujúcim problémom s čerpadlami, ktoré spôsobujú zaplavovanie tohto úseku a zároveň odstrihnutie sídliska Sihoť od ostatných častí mesta. 

,,V súvislosti so situáciou ohľadom železničného podjazdu v Ilave, kedy dňa 10.6. došlo k opätovnému čiastočnému zaplaveniu podjazdu, Vás chcem požiadať o informáciu, v akom technickom stave sa nachádza čerpací systém, ktorý zabezpečuje odčerpávanie vody z cesty? A taktiež aký je predpoklad, že môže dôjsť v budúcnosti k jeho výpadku?", znela otázka Viktora Wiedermanna, primátora Ilavy.

,,Dňa 12.6.2020 bol odstránený havarijný stav na čerpadlách, ktoré zabezpečujú prečerpávanie nahromadenej ďažďovej vody. Ako príčinu havarijného stavu určil technik závadu na prívode elektrického prúdu do elektrického ovládania pre čerpadlá. V elektormeri pre čerpadlá bola vypadnutá jedna fáza el. prúdu. Je nutná výmena ističa v elektromeri z pôvodného 32 A na 50 A istič. Čerpadlá sú v tomto momente funkčné. Pre zabezpečenie bezpečnosti, kým nebude vymenený predmetný istič, ponechávame na cestmajsterstve Ilava cisternové vozidlo, aby v prípade nutnosti mohlo byť nasadené na odčerpanie dažďovej vody," odpovedal Pavol Hrdina zo Správy ciest TSK.

O ďalšom vývoji smerujúcom k úplnému odstráneniu problémov v železničnom podjazde tak, aby sa zaplavovanie už viac neopakovalo, vás budeme informovať aj naďalej. 

Pojazd

Podjazd

-verk-

 

 

Dátum vloženia: 15. 6. 2020 15:00
Dátum poslednej aktualizácie: 15. 6. 2020 23:37
Autor: Veronika Klobučníková