Ako zaplatiť lístok cez mobilnú aplikáciu
Zaplatenie parkovného prostredníctvom zakúpenia virtuálneho parkovacieho lístka v mobilnej parkovacej aplikácii ParkDots je potrebné vykonať hneď po zaparkovaní vozidla.
Postup je nasledovný:
- Pokiaľ vodič nemá stiahnutú aplikáciu ParkDots vo svojom smartfóne, môže si ju bezplatne stiahnuť z aplikačného obchodu tu pre svoj smartfón. Pre možnosť zakúpenia virtuálneho parkovacieho lístku sú potrebné len dve veci: mobilné pripojenie na internet a vlastníctvo platobnej karty (debetnej alebo kreditnej).
- V aplikácií ParkDots vodič zvolí zónu, v ktorej parkuje a klikne na tlačidlo „Kúpiť lístok“. Následne je potrebné zvoliť plánovanú dĺžku parkovania (napr. 1 hod), zadať evidenčné číslo vozidla (napr. IL123XY) a potvrdiť tlačidlom „Zaplať“. Po vyplnení údajov z platobnej karty a potvrdení platby má vodič zakúpený virtuálny parkovací lístok. Údaje z platobnej karty sú bezpečne uložené v rámci platobného terminálu Tatra Banky.
- Registrácia vodiča v aplikácii ParkDots nie je nevyhnutná, ale vodičovi umožňuje uložiť evidenčné číslo vozidla ako aj platobnú kartu pre zvýšenie pohodlia a rýchlosti nákupu budúcich parkovacích lístkov.
- Predĺženie parkovacieho času o ďalšiu hodinu je možné priamo v aplikácii v sekcii „Parkovacie lístky“. Pätnásť minút pred uplynutím platnosti parkovného je zaslaná notifikácia, ktorá upozorní o blížiacom sa konci platnosti parkovného. Daňový doklad možno získať priamo v aplikácií ParkDots v sekcii „Parkovacie lístky“ a príde tiež používateľovi na zadanú e-mailovú adresu.