Menu

sk

Preklad (translations)

mesto ILAVA
mesto
Ilava

Rozhodnutia o miestnych daniach a poplatkoch za komunálne odpady sa rozposielajú postupne

Dane

Finančno-majetkové oddelenie Mestského úradu Ilava od 15. apríla rozposiela rozhodnutia  o miestnych daniach a poplatkoch za komunálne odpady a drobné stavebné odpady postupne všetkým poplatníkom. Právnické a fyzické osoby, ktoré majú zriadené elektronické schránky, ho dostanú priamo do nej, ostatným príde obálka poštou

Referát komunálneho odpadu a referát daní a poplatkov musí vybaviť takmer päťtisíc rozhodnutí. Napriek tomu, že žijeme v dobe moderných technológií aj v oblasti bankového sektoru, mnohí sú zvyknutí platiť dane hotovosťou priamo v pokladni mestského úradu. Každoročne to znamená množstvo návštevníkov nárazovo najmä v mesiaci apríl. Opatrenia na zamedzenie šírenia koronavírusu doručovanie rozhodnutí rozložili na dlhší časový úsek tak, aby sa zabránilo hromadnému zdržiavaniu sa osôb na pôde úradu. V obmedzenom režime pracovala aj Slovenská pošta, pričom od jedného subjektu prijímala maximálne päťdesiat zásielok za deň. „Rozhodnutí k daniam z nehnuteľností evidujeme 2 400. Z toho 121 ide právnickým osobám a 66 sme odovzdali fyzickým osobám prostredníctvom elektronickej schránky. Pri poplatkoch za komunálny odpad a drobné stavebné odpady máme 2 258 rozhodnutí pre fyzické osoby, z ktorých 54 má aktivovanú elektronickú schránku a 300 rozhodnutí pre právnické osoby,“ uviedla Viera Baginová, poverená vedením Finančno-majetkového oddelenia MsÚ Ilava. Všetkým poplatníkom, ktorí nemajú aktivovanú elektronickú schránku a sú vo veku do 65 rokov, posielajú rozhodnutia poštou v abecednom poradí. „Nie je preto nutné chodiť na úrad vopred a dožadovať sa rozhodnutia. Každý si ho nájde vo svojej schránke. Lehota na zaplatenie plynie až odo dňa doručenia rozhodnutia. Občania majú na zaplatenie prvej splátky 15 dní. Zároveň ich chceme požiadať, aby prioritne využili platbu bankovým prevodom,“ vysvetlila V. Baginová. Ako ďalej dodala, v rámci opatrení na zabránenie šírenia ochorenia COVID-19 radnica prijala opatrenia, ako pri platbách vyjsť v ústrety občanom nad 65 rokov  a zároveň ich chrániť. „Práve najohrozenejšia skupina obyvateľov nad 65 rokov patrí k tým poplatníkom, ktorí chodia platiť dane a poplatky za odpad v hotovosti osobne na úrad. Nemôžeme si dovoliť, aby po obdržaní rozhodnutí sem naraz prišli desiatky dôchodcov,“ prezradila viac o špeciálnom prístupe k rizikovej skupine obyvateľov V. Baginová s tým, že práve osobám nad 65 rokov roznášajú rozhodnutia pracovníčky mestského úradu a domu kultúry priamo domov. „Vysvetlia im postup a dajú im presné inštrukcie. Ak majú možnosť, aby im rodinní príslušníci pomohli s bankovým prevodom, je to pre nich najlepšia cesta. Ak takúto možnosť nemajú, budeme ich telefonicky postupne kontaktovať a dáme im presný termín, kedy môžu prísť na mestský úrad zaplatiť v hotovosti. Občanov nad 65 rokov si takto budeme časovať v rozostupoch, aby boli v bezpečí,“ doplnila Viera Baginová.

Dane

-verk-

Dátum vloženia: 2. 6. 2020 9:10
Dátum poslednej aktualizácie: 2. 6. 2020 9:13
Autor: Veronika Klobučníková

PARKOVANIE

TRIEDENIE OLEJA

SOCIÁLNE SIETE

KNIŽNICA DK ONLINE

Mestská knižnica


ON-LINE katalóg

Prevádzková doba
pondelok až piatok
v čase 10:00-21:00 hod.
 

FOTOGALÉRIA

Náhodný výber z galérie

Dolný hrad

SPOLKY A ORGANIZÁCIE