Pondelok 7:00 - 15:00 hod.
Utorok Nestránkový deň
Streda 7:00 - 16:00 hod.
Štvrtok 7:00 - 15:00 hod.
Piatok 7:00 - 13:00 hod.
Obedňajšia prestávka je od 11:00 do 12:00 hod.
Nakoľko Ilava patrí k mestám, ktoré nemajú vlastnú mestskú autobusovú dopravu, táto téma sa dotýka aj nás. Na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva ju otvoril aj primátor mesta. „Trenčiansky samosprávny kraj nám listom oznámil zámer zrušiť autobusové spojenie Ilava - Iliavka okrem školských autobusov o siedmej hodine ráno a dvoch popoludňajších školských spojov o pol jednej a pol druhej hodine. Zvyšné spoje, ktoré využívajú pracujúci a širšia verejnosť, nebudeme mať poskytnuté v rámci spolupráce s TSK,“ vysvetlil poslancom i verejnosti primátor V. Wiedermann.
Mesto Ilava preto stojí pred otázkou, ako spoje do mestskej časti Iliavka financovať. Doteraz
na ne prispievalo päťtisíc eur ročne, po novom by však boli náklady omnoho vyššie. „Touto
sumou sa spolupodieľame na financovaní dvoch spojov o jedenástej dopoludnia a o piatej popoludní, ktoré sú zazmluvnené so SAD Trenčín. Je otázne, či tieto finančné prostriedky budú naďalej alokované na robotnícke spoje alebo podľa štatistiky a prieskumu na iné spoje tak, aby obslužnosť daného územia bola zabezpečená,“ objasnil Anton Bajzík, zástupca primátora a poslanec za mestskú časť Iliavka, ktorej sa zmeny najviac dotknú.
Ako pripomenul, zmena sa netýka len Iliavky, ale napríklad aj sídliska Skala. „Plánujeme
to zakalkulovať do nového rozpočtu. Buď sa dohodneme s Trenčianskym samosprávnym krajom, alebo si dopravu objednáme u iného dopravcu, ktorý má menšie ekonomickejšie autobusy, alebo 8 až 10-miestne dopravné prostriedky,“ doplnil primátor.
Stretnutie na túto tému prebehlo na Úrade TSK ešte v máji tohto roku, kde bol odprezentovaný integrovaný dopravný systém Trenčianskeho a Žilinského kraja. „Zámer je prejsť na tzv. taktovú dopravu v bežných časoch, pričom počas dopravných špičiek budú autobusy posilnené. Prechádzať chcú na veľkokapacitné autobusy. Čo sa týka mestských častí a koncových častí obcí dôjde k výraznému obmedzeniu autobusového spojenia, kompetencia prechádza na obce a mestá prostredníctvom MHD-čiek alebo vnútromestských dopravných prepojení,“ objasnil zámer kraja Anton Bajzík.
Na stretnutí kraj uviedol i štatistiky, podľa ktorých sú pre Iliavku efektívne a vyťažené iba spomínané školské spoje. Ostatné autobusové spoje sú pre nich vraj ekonomicky nevýhodné. Nový dopravný systém bude tak zrejme postavený čisto na ekonomike a nie na zabezpečení obslužnosti daného územia. S tou už sa budú musieť vysporiadať mestá samé. „Mesto Ilava má eminentný záujem, aby premávali aj robotnícke spoje a bola zabezpečená obslužnosť tohto územia," dodal na záver A. Bajzík.
Reportáž na túto tému ste mohli vidieť aj v spravodajských reláciách RTVS (tu) a TA3 (tu).
Celú diskusiu si môžete pozrieť aj na zázname z rokovania mestského zastupiteľstva - MsZ 16.9.2025
-verk-/foto: RTVS, TA3
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 |
16
1
|
17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
Návštevnosť:
ONLINE:6
DNES:1126
TÝŽDEŇ:7151
CELKOM:2808194